Vänligen starta din BankID-app och legitimera dig.
Maxtid: 30 sek.
Bearbetar dina ärenden.
Inkassograms tjänst är gratis vad avser utskick av betalningspåminnelse, inkassokrav samt Final Notice.
Vid utebliven betalning efter Final Notice kommer jag som borgenär erbjudas att ta ärendet vidare till Kronofogden.
Jag intygar att de inkassoärenden jag överlämnar till Inkassogram inte är bestridna, föremål för tvist, motfordran, ingår i konkurs, rekonstruktion, likvidation eller på annat sätt är oklara. Jag är betalningsansvarig för Inkassograms kostnader och uteblivna intäkter som uppkommer i samband med avslut av ett felaktigt ärende.
Jag skall omgående hos Inkassogram registrera betalning från gäldenär som felaktigt gjorts till mig.
Jag intygar att de registeruppgifter och annan information jag lämnat till Inkassogram i samband med registrering som kund är korrekta.
Vår telefonoperatör har för närvarande driftstörningar vilket gör att det kan vara svårt att komma fram till oss via telefon. Kontakta oss gärna via chatt eller på kundtjanst@inkassogram.se.
På Mina sidor hittar du information om status för ditt ärende och hur vi kan hjälpa dig. Har du fått ett Inkassogram kan du bland annat ladda ner dokument och se status på din inbetalning.
Behöver du ytterligare hjälp kan du besöka vår FAQ där du hittar svaren på de vanligaste frågorna eller kontakta Inkassogram enligt nedan.
Vår kundtjänst är tillgänglig för dig vardagar under kontorstid, 08.00 – 17.00
Chatten lunchstängd 12:00 – 13:00.
Tel: +46 8400 296 00
E-post: kundtjanst@inkassogram.se
För att vi skall kunna hjälpa dig på bästa sätt ber vi dig att ha dina ärendeuppgifter tillgängliga när du ringer. Vår kundtjänst kommer att fråga efter uppgifter som finns i kravet du har fått från oss.
Partners
Har ni frågor kring vårt partnerprogram kan ni kontakta vår Partner ansvarig, Anders Huusko, på 076-878 78 38 eller via e-post anders.huusko@inkassogram.se.
Investor relations
Kontaktperson: Niclas Josefsson
ir@inkassogram.se